четвер, 15 листопада 2018 р.

Виробнича практика у ВНЗ

15.11, 16.11. Останній етап проходження практики.


Підведення підсумків, оформлення звітньої документації.
Практика у ВНЗ мені сподобалась, вона відрізняється від викладання у школі. Для мене це було гарним досвідом, дізналась багато нового, навчилася працювати із студентами, виконувати вузівську навчально-методичну, виховну роботу.

Виробнича педагогічна практика у ВНЗ

13.11 Відвідування лекційного заняття Крамаренко Тетяни Григорівни "Інтервальні розподіли статистичних ймовірностей". Група соціологів.

Тетяна Григорівна проводила пояснення близько до реального життя, майбутньої кваліфікації студентів.
Студенти на початку пари були неактивні. Проте Тетяна Григорівна активно залучала їх до роботи, до обговорень, тому до кінця пари працювали всі.
Дуже сподобалось проведення лекційного заняття.



Проведення  лекційного заняття: "Кореляція та регресія для нелінійних моделей"(група МІ-15)

Пара пройшла добре. Цього разу не допускала помилок, щодо раціонального використання дошки. Встигли все заплановане. Окрім лекції, опрацювали один приклад, виконуючи його і на дошці, і за комп'ютером у програмі Excel.
Разом із студентами виводили формули. Відповідала на питання, коли такі виникали у студентів.
Користувалась мультимедійною дошкою.
Перевірка зошитів(самостійна робота, ведення зошитів). Після пари зібрала зошити на перевірку.

14.11 Проведення кураторської години: "Голодомор 1932-1933"(група МІ-16). 


Обрана тема заходу не даремна, 25 листопада 85-річниця до дня пам'яті Голодомору 1932-1933 років. Готуватися було важко, оскільки тема емоціонально важка. Проте, на мою думку, кураторська година пройшла вдало. Використані різні форми роботи, включаючи перегляд кадрів із фільмів, бесіди, хвилину мовчання.


пʼятницю, 9 листопада 2018 р.

Виробнича педагогічна практика у ВНЗ


08.11., 12.11. Підготовка до проведення лекційного заняття 13.11 "Кореляція та регресія для нелінійних моделей"(група МІ-15), кураторської години 14.11 "Голодомор 1932-1933"(група МІ-16)

09.11 Відвідування занять інших студентів.

10:40 практичне заняття студентки-практикантки Єременко Оксани Олександрівни.(математичний аналіз з теми "Застосування потрійного інтегралу").
Всі етапи виконані, витриманий час. Оксана Олександрівна, перед тим, як викликати до дошки студентів, показала застосування потрійного інтегралу на прикладі, який розв'язала самостійно, записавши необхідні формули. Далі викликала до дошки студентів, коригувала за необхідності, пояснювала, робила висновки. Пара пройшла продуктивно.

12:10 кураторська година для студентів групи МІ-16. Проводила: Пилипенко Ольга Сергіївна.
Кураторська година пройшла на відмінно. Студентам сподобалась обрана тема "Етикет". Пара пройшла інтерактивно. Ольга Сергіївна залучала до роботи всіх студентів. Було активне обговорення. Використані різні форми роботи. Постійно відбувався контакт із студентами.



середу, 7 листопада 2018 р.

Виробнича педагогічна практика у ВНЗ

07.11
12.10 пара у групі МІ-17-1 з елементарної математики "Перетворення тригонометричних функцій".(викладач Шиперко С.Г.) Провела: Пилипенко Ольга Сергіївна.



Пара пройшла добре. Була дуже довга, але доречна актуалізація. Ольга Сергіївна постійно контролювала виконання завдань, коригувала студентів за необхідністю. Використовувала комп'ютерну презентацію. До дошки всі не вийшли вийти, проте працювали усі. Почувалась віддача від студентів, вони постійно підказували тим, хто був біля дошки.





13:50 пара у групі МІ-17-2 з елементарної математики "Перетворення тригонометричних функцій".(викладач Шиперко С.Г.) 
Друга проведена мною пара пройшла добре. Ми виконали більше завдань, ніж планували. Виконали завдання різного рівню. Працювали усі студенти на парі. Кожен вийшов до дошки. Деякі студенти, виходячи до дошки почували себе ніяково. Їм було не звично, що я викладала пару, деякі студенти ще хвилюються, виходячи до дошки, збиваються.
Складнощі були з тим, щоб вмідо організувати роботу на дошці, щоб вистачило місця, оскільки треба будувати графіки функцій. 

Виробнича педагогічна практика у ВНЗ

05.11 пара у групі МІ-15 з математичної статистики "Перевірка гіпотези про біноміальний розподіл(binomial distribution law) і розподіл Пуассона(Poisson distribution)".(викладач Крамаренко Т,Г.)


Сьогодні я провела першу пару. Порівнюючи зі школою, заняття в університеті дуже відрізняються від уроків у школі.  Були складнощі зі звертаннями до студентів, оскільки звикла звертатись до учнів у школі "діти".  Спочатку думала, що важко буде відпрацювати цілу пару, а по факту, час пройшов непомітно. 
Емоції позитивні, є над чим працювати.




06.11 відвідала пару Банади Ольги  Сергіївни, група МІ-15. Лекційне заняття : "Лінія регресії, коефіцієнт кореляції".



 Ольга Сергієвна провела пару добре, залучала студентів до виведення формул. Користувалась мультимедійними засобами.
Теоретичний матеріал був поданий швидко, далі працювали із практичними завданнями. Робили висновки колективно. Студенти на початку пари були в'ялі, не активні. Під кінець заняття почали колективно розв'язувати практичне заняття.


суботу, 3 листопада 2018 р.

Виробнича педагогічна практика у ВНЗ

3 31.10 - 02.11 займалась виключно методичною роботою.
Готувалась до проведення практичних занять на наступному тижні:
05.11 пара у групі МІ-15 з математичної статистики "Перевірка гіпотези про біноміальний розподіл(binomial distribution law) і розподіл Пуассона(Poisson distribution)".(викладач Крамаренко Т,Г.)
07.11. пара у групі МІ-17-2 з елементарноъ математики "Перетворення тригонометричних функцій".(викладач Шиперко С.Г.)

вівторок, 30 жовтня 2018 р.

Виробнича педагогічна практика у ВНЗ

30.10 - другий день виробничої педагогічної практики у ВНЗ. 


Сьогодні я відвідала практичне заняття Крамаренко Тетяни Григорівни у групі МІ-15. "ДВВ. Перевірка гіпотези за розподілом Пуассона". Всі етапи практичного заняття добре простежуються.  Постійно використовувалась мультимедійна дошка, проектор.

На етапах актуалізації і мотивації Тетяна Григорівна постійно залучала до роботи студентів, що добре їх налаштувало на роботу. Протягом етапу виконання практичних завдань до дошки вийшли усі по два рази. Працювали як біля дошки так і за комп'ютером в Excel/ Тетяна Григорівна коригувала роботу, постійно поправляла, звертала увагу на функції, які використовували студенти в Еxcel, постіно проводила паралель із виконанням завдання письмово і в програмному засобі.
Під час проведення практичного використовувались різні форми роботи, як індивідуальні, так і групові.
Проведені підсумки, запланована робота на наступну пару.
Після пари викладач познайомила нас із групою, представила нас студентам, ми обговорювали заняття із Тетяною Григорівною та Банадою Ольгою Сергієвною, обговорювали зміст занять, які будемо викладати на наступному тижні, домовились із групою МІ-16 про проведення кураторських годин.  З Ольгою Сергієвною, після цього перевіряли зошити студентів.

понеділок, 29 жовтня 2018 р.

Перший день виробничої педагогічної практики у ВНЗ

Сьогодні розпочався перший день асистентської практики в ДВНЗ Криворізькому державному педагогічному університеті! 

Ми повернулись до університету після тривалої виробничої практики у школі.

Практика почалася з настановчої конференції для магістрів, що проходять практику у ВНЗ. На ній нас ознайомили з метою, завданнями, змістом роботи, обов'язками, надали список звітної документації. 
Методисти  з психології та педагогіки наголосили на основних моментах, зупинились окремо на завданнях з психології та педагогіки,відповідно.



Практика у ВНЗ проходитиме з 29.10 по 18.11. Вона розділена на три етапи: 

  • ознайомчий; 
  • основний;
  • етап узагальнення результатів. 

Цього тижня маю спостерігати за навчальним процесом у ВНЗ, ознайомлююсь з документацією, відвідую заннятя викладачів кафедри, готую конспекти занять.
Під час основного етапу асистентської практики ми маємо провести по 3 заняття, кураторську годину (виховний захід) та відвідувати  і аналізувати пари викладачів кафедри та інших студентів-практикантів. 
Сьогодні, після настановчої конференції, ми, разом із керівником практики склали індивідуальний план. Ознайомилась із роботою кафедри, опрацювала нормативні документи, ознайомилась із виховною роботою факультету.
До зустрічі у блозі

понеділок, 25 грудня 2017 р.

триєдина мета

Навчальна мета
 Навчальні (дидактичні) цілі орієнтовно можна формулювати так:
 • сформувати в учнів уявлення про ...;
• дати поняття ... (чого саме), розкрити його зміст.
Вчити: розв’язувати задачі на ... ;
раціональним способам виконаннядій, прийомів обчислень; застосовувати знання (вказати які) при розв’язанні задач (виду типу), вправ, прикладів, виділяти головне, істотне...; користуватись приладом (конкретно яким) тощо. Вивчити: властивості ...; умови... закон... тощо. Продовжити вивчення... Виробити уміння, навички.... Продовжити формування умінь, навичок.... Навчитиз астосовуватизнання, уміння (якісаме) в нестандартних завданнях. Закріпити знання (уміння навички) ... Завершити формування... Навчити раціональній, логічній послідовності при.... (розв’язуванні задач...) Узагальнити знання...( з якої теми, розділу, тощо) Виробити (або розвивати) конструкторсько-технічніуміння... Розвивати уміння ... Розширити знання ... Встановлювати взаємозв’язок... Систематизувати знання...(з якої теми) Поглибити знання з.... Показати: перевагу (даногоприйому методу, способу тощо); недоліки...; роль, значення (фізики, біології, географії, хімії ...) в... Пояснити: · суть; · прийом; · принцип. Виявити рівень знань ...(уміньнавичок) Продемонструвати, показати...взаємозв’язок , призначення , перевагу, недоліки....тощо Підвести дітей до висновку про... Добитися свідомого засвоєння...(поняття, властивостей) Дослідити залежність між... Провести: · контроль; · аналіз (контрольної, самостійної) Навчальних цілей можна досягти тоді, коли навчання буде таким що забезпечуватиме достатній рівень інтелектуального розвитку учнів, їх пізнавальнихз дібностей, сприймання. Нерозривно з навчанням пов’язаний всебічний розвиток дитини. На уроках необхідно розвивати: · логічне мислення; · правильнее наукове мовлення; · увагу; · пам'ять; · зосередженість; · окомір; · зоровупам'ять; · допитливість; · спостережливість; · уважність; · розумові здібності; · творчі здібності; · організаторські здібності; · впевненість в своїх силах; · активність на уроці. Варіанти розвивальної мети уроку Розвивати інтелект учнів, уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, робити умовиводи за аналогією. Формувати в учнів загально-навчальні вміння: культуру мовлення, чіткість і точність думки, критичність мислення, здатність відчувати красу ідеї, методу розв'язання задачі або проблеми. Розвивати алгоритмічну культуру учнів як здатність діяти за заданим алгоритмом, а також уміння самостійно конструювати нові алгоритми на основі аналізу й узагальнення послідовності виконуваних операцій і дій, що ведуть до шуканого результату. Розвивати вміння працювати самостійно, а також самостійно здобувати знання. Розвивати логічне мислення, просторову уяву, увагу, пам'ять, розумову активність, інтуїцію, пізнавальну самостійність, пізнавальний інтерес, потребу в самоосвіті, ініціативу, творчість, обґрунтованість суджень. Формувати науковий світогляд, розуміння важливості свідомого і міцного володіння системою ...(яких) знань, навичок і умінь, необхідних у повсякденному житті, майбутній трудовій діяльності, достатніх для вивчення інших дисциплін та продовження освіти. Формувати уявлення про ідеї і методи (вказати науку, навчальний предмет) та її роль у пізнанні навколишнього світу. Розвивати вміння логічно аргументувати та розвивати тему, формулювати висновок, чітко будувати свою відповідь. Навчання (вказати предмет) повинно бути прекрасною школою виховання характеру і почуттів. Воно дає потенціал для постійного систематичного виховання, звички до наполегливої праці. На уроці природничих дисциплін потрібно виховувати самостійність, працездатність, охайність, Діловитість, виконавську дисципліну, об’єктивність, пунктуальність, кмітливість, старанність, впевненість, сумлінність, справедливість тощо. Прищеплювати уміння самостійно (в парі) працювати. Привчати до аргументованих відповідей. Стимулювати розвиток інтересу до ... Привчати до ... (охайності, самостійності тощо). Викликати почуття ...(захоплення, радості, поваги та інші). Виробляти (риси характеру). Навчити проводити самооцінку, взаємооцінку. Навчити висловлювати власну думку, критичнее зауваження. Сприяти розвитку умінь переборювати труднощі. Спонукати до пізнавальної, наукової, творчої, трудової діяльності. Виробляти естетичний смак, ділові якості, моральні погляди. Варіанти виховної мети уроку Виховувати інтерес до вивчення ..., потяг до наукової творчості. Виховувати розуміння ролі ... в житті, розуміння важливості ... знань. Виховувати загальнолюдські цінності: національну свідомість, повагу до національної культури України, уявлення про ... як невід'ємну складову загально людської культури. Виховувати позитивні риси характеру: чесність і правдивість, наполегливість і силу волі, культуру думки і поведінки, відповідальність за доручену справу, ініціативу. Виховувати естетичну, правову, патріотичну, екологічну культуру, здоровий спосіб життя Виховувати такі людські якості як: сумлінність, здатність до переборення труднощів, працелюбність. Виховувати патріотичну свідомість шляхом ознайомлення учнів з іменами та біографіями видатних учених, що створювали ..., зокрем авидатних українських ... Виховувати дисципліну, звичку до систематичної розумової праці Виховувати зібраність, самовладання, комунікативність ( уміння працювати в колективі) Виховувати позитивнее ставлення учнів до навчально-пізнавальної діяльності. Виховувати уміння сконцентруватися, слухатиі нших, співпереживати, формувати сприятливий моральний клімат. Новий матеріал учні повинні усвідомити і засвоїти на уроці, а його повторення і закріплення може бути пов'язано з пройденим раніше матеріалом. У процесі навчальної роботи вчителеві треба виявити які є труднощі в окремих учнів, це дає можливість вчасно допомагати учням.

вівторок, 17 січня 2017 р.

Модуль 11. Рефлексія

    З усього того, чому я навчилася на цьому тренінгу, на мою думку, найефективнішим для навчання моїх учнів буде:


  • навички роботи в команді;
  • творчість завдань;
  • розвиток нестандартного мислення;
  • тісний міжпредметний зв'язок;
  • активне використання сучасних комп'ютерних технологій;
  • використання технічних засобів в процессі навчання.